Lyckade evenemang som gemensamt mål
Vi arbetar i gott samarbete med branschens organisationer, företag och experter.
Tillsammans med våra partner lyckas vi

Fast många saker sköts på nätet, slår ingenting det mänskliga mötet. Våra medlemmar deltar i betydande omfattning i mässor både i Finland och internationellt. Vi ser att det även för vår förening är viktigt att vara med på de mässor där våra intressentgrupper finns.
Vi har samarbetat med Expomark sedan dag ett och varit mycket nöjda med våra gemensamma resultat. Flexibiliteten i genomförandet av evenemang och det breda kontaktnätet inom branschen har möjliggjort lyckade arrangemang. Expomark har en bred yrkeskompetens och en vilja att utveckla evenemangen utgående från marknadens behov – det ligger i företagets DNA.
Jaakko Tennilä
verksamhetsledare
Kunnossapitoyhdistys Promaint rf

Enligt min uppfattning är det mycket viktigt inom hjälpmedelsbranschen att både hjälpmedelsanvändarna och de som fattar beslut om hjälpmedelsinköp får möjlighet att se och prova olika alternativ. Det kommer också ständigt nya lösningar på marknaden som förtjänar synlighet för att hela branschen ska kunna utvecklas.
Hjälpmedelsmässan är landets största mässa inom sitt område, och där träffar man gamla bekanta, nätverkar och deltar eventuellt i olika seminarier och utbildningstillfällen. Till min glädje har jag märkt att många av våra medlemsföreningar ordnar en heldagsutflykt till mässan. Det är en av årets höjdpunkter för föreningarna.
Invalidförbundet och Expomark har arrangerat Hjälpmedelsmässan tillsammans ända från början, det vill säga sedan 1988, och själv har jag också ett par decenniers erfarenhet av detta samarbete. Jag uppskattar särskilt Expomarks mångsidiga kunnande och den utmärkta kontinuerliga dialogen när mässan planeras och genomförs. Att aktivt lyssna på samarbetspartnerna är enligt min mening en av Expomarks styrkor. Flexibilitet i verksamheten är också viktigt i mässbranschen, eftersom situationer kan förändras snabbt. I det avseendet har jag aldrig stött på några problem i arbetet med Expomark – tvärtom.
Sinikka Rantala
kommunikationsdirektör
Invalidiförbundet rf